maandag 12 augustus 2013

Bijna zover

Hallo'tjes!
Na wat overwegingen toch maar besloten een blog te beginnen, nog geen idee hoe lang dit stand gaat houden maar iig hier 1 bericht :) Inmiddels ben ik al wel aardig geland hier op de Amerikaanse bodem; ben gewend aan het feit dat iedereen binnen 1 seconde in een gesprek 'how are you' zegt (ik werd in het begin echt steeds overrompeld door hoe snel die vraag kwam), heb donuts en burgers gegeten (janno geeft gelukkig goed voorbeeld hierin :p), en heb alle ervaringen van de stad New York verwerkt.. Toch verbaas ik me nog steeds over van alles, dan willen we een pak cornflakes uitzoeken en dan heb je deze keus:

Het enige waar ik geloof ik nooit gewend aan raak is dat die Amerikanen met de airco overal de temperatuur echt tot het vriespunt terugbrengen als het buiten ruim 30 graden is. God daar moet ik ook nog zo aan wennen; Fahrenheit is het hier en dan moet je zo ongeveer een wiskundige formule gebruiken om steeds de temperatuur om te rekenen. Het was echt bizar trouwens, we zaten rustig te chillen in t hotel iets buiten NY, toen ineens Esmee en de familie binnen kwamen lopen! Bleek dat zij precies hetzelfde hotel geboekt hadden!! Toeval bestaat niet..
Het was trouwens nog even spannend hoe en of ik meeging, ik had geen stoel omdat de vlucht overboekt was maar uiteindelijk kon ik bussiness class meevliegen dus dat was niet heel vervelend :) NY was echt een hele vette ervaring, ik weet niet of t aan mij ligt omdat ik nog nooit Europa uit was geweest maar ik stond echt versteld, het was heel bizar om natuurlijk dingen zoals Times Square in het echt mee te maken en de Empire State Building op te gaan maar ik vond vooral Ground Zero echt lijp indrukwekkend! Ook t Central Park was natuurlijk heel mooi:

We zijn inmiddels met de camper aan het rondtouren, echt een groot ding. we hebben altijd minstens 2 parkeerplekken nodig haha:

Een paar dagen geleden zijn we voor het eerst bij The University of Delaware geweest! Het was heel apart om daar te zijn en te bedenken dat ik daar het komende jaar ga wonen, zeker aangezien het nu nog best wel leeg was, maar ik krijg er alleen maar meer zin in!! Ik heb ook super veel zin om donderdag te gaan beginnen met pre-season, dat duurt 16 dagen en dan ben je dus heel veel aan het hockeyen, en dan na 16 dagen begint het seizoen al zowat. Tegen die tijd begint ook school. Op deze site komen trouwens steeds alle updates/foto's enzo van hockey: http://www.bluehens.com/teams/field-hockey/ 
Dit is trouwens het gebouw waarin ik ga "wonen":
Van ver weg
En van dichtbij
Ik zit de laatste dagen van m'n vakantie eigenlijk trouwens nog vooral wiskunde te doen want het is nog een hele klus om m'n rooster in elkaar te zetten als ik de studie wil doen die ik wil (biomedical engeneering) in combinatie met hockey en alles, maaaaar dat gaat als het goed is helemaal lukken. Het is nog wel heel erg wennen dat het bij iedereen nu juist 6uur later is omdat ik eerst de hele tijd rekening moet houden dat het 6uur eerder was in amerika als ik daar iemand wilde bereiken, maar nu zit ik er zelf, echt heel gek nog!
Voor mij is het inmiddels ongeveer tijd om te gaan tukken en voor de muggen de camper in te vluchten, dus dat ga ik maar eens doen;
ADIOS AMIGOS!!



1 opmerking:

  1. Sounds like you will have an unforgettable Life Experience playing sports and going to school in North America. Good Luck with it all!!
    Wes Smith (Ellen)
    Langley, B.C.

    BeantwoordenVerwijderen